Ryhmäliikuntakalenteri & tuntikuvaukset

Hanhivaaran Liikuntakeskuksen monipuolinen ryhmäliikunta tuo iloa ja energiaa arkeesi!
Meille on tärkeää, että saat ryhmäliikunnasta iloa, onnistumisia ja turvallisia treenihetkiä.

Tuntitarjontamme uusiutuu jatkuvasti. Ohjaajillamme on mahdollisuus kouluttautua monipuolisesti erilaisiin lajeihin ja haemme jatkuvasti myös uutta porukkaa tuomaan asiakkaillemme erilaista tarjontaa ryhmäliikuntakalenteriin.

Live-tuntien lisäksi tarjoamme Salon ainoana paikkana mahdollisuuden treenata LesMills virtuaalitunneilla!





Tuntikuvaukset

BodyPump

LesMills-konseptitunti, jossa keskitytään harjoituttamaan monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa. Tunnin kuormittavuuden jokainen pystyy säätämään itsellensä sopivaksi vastusta ja painoja säätämällä.


BodyStep

LesMills-konseptitunti, jolla tehdään mm. askellussarjoja musiikin tahtiin step-lautaa hyödyntäen.

Tämä treeni kehittää monipuolisesti kuntoa ja koordinaatiokykyä, sekä voimaa erityisesti alaraajojen lihaksistossa. Hikitakuu on taattua tällä tunnilla!


Core / Piukat Pakarat

Täydellinen treeni sinulle, joka haluat saada keskivartalon sekä pakarat timanttiseen kuntoon! Tunti koostuu puoliksi keskivartaloa kuormittavista harjoitteista sekä puolet pakara – sekä jalkojen lihaksistoa kuormittavista liikkeistä. Alkuun pääset myös tekemään lämmittelyä yksinkertaisen musiikin tahtiin tehtävän askellussarjan muodossa.


CorePilates- keskivartalo ja kehonhuoltotunti

CorePilates-tunti yhdistää monipuolisesti selkä-, kylki- ja vatsalihasten harjoittamisen sekä liikkuvuusharjoitteet hengitystä apuna käyttäen. Harjoittelu vahvistaa ja parantaa kehonhallintaa, kiinteyttää ja venyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä. CorePilates- tunnilla on rauhallinen mutta tiivis tempo, jolloin jokainen voi tehdä harjoitteet oman kuntonsa mukaisesti.

Tunti alkaa kehoa avaavilla ja herättelevillä liikkeillä ja jatkuu erityisesti syviä keskivartalon lihaksia vahvistavilla harjoitteilla. Päätämme tunnin toiminnalliseen venyttelyyn ja rentouttavaan hetkeen. CorePilates-tunti sopii sekä vasta-alkajalle että aktiiviliikkujalle, koska se toimii myös palauttavana ja kehoa rauhoittavana treeninä.


FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tällä tunnilla pääset huoltamaan kehoasi, lisäämään liikkuvuutta sekä parantamaan suorituskykyäsi. Tunti sopii jokaiselle kuntouttavan näkökulman ansiosta.

HIIT

Hiit on hikinen ja intensiivinen puolituntinen, jossa hiki virtaa ja syke nousee. Lyhyet, kehon suurimpia lihasryhmiä kuormittavat työjaksot saavat parikseen palautusta. Voittajafiilis on taattu tunnin jälkeen.

Kahvakuula

Toiminnallisella, kokonaisvaltaisesti kehon lihaksistoa kuormittavalla Kahvakuula-tunnilla kehität niin voimaa, kestävyyttä, kehonhallintaa kuin koordinaatiotakin. Tunnilla on käytössä kisakuulat ja tekniikat opetellaan perusteellisesti. Kuulan painon voi jokainen valita itselleen sopivaksi ja näin ollen jokainen pystyy tunnin kuormittavuutta säätelemään itselle sopivaksi.


KuntosaliCircuit

Kuntosalilla tehtäviä monipuolisia ja yksinkertaisen tehokkaita liikkeitä, jotka tuovat harjoitteluusi uusia ulottuvuuksia! Treeni tehdään aikaa vasten kiertäen eri laitteita/välineitä hyödyntäen.


Kurvit Kuntoon

Tämä tunti on täydellinen sinulle, joka haluat hyviä ja tehokkaita liikkeitä perusjumpan muodossa. Kurvit kuntoon -tunti koostuu askelluksia musiikin tahtiin sisältävästä alkulämmittelystä, lihaskunnosta sekä loppuvenyttelyistä. Lihaskunto-osuuksien tehoa pystyt itse säätelemään vastuksia ja vauhtia säätämällä.


KurvitExpress

KurvitExpress on Kurvit kuntoon tunnin ytimekäs pikkusisko. 30min tehotreenissä yhdistyy musiikin mukaan tehty aktivoiva lämmittely ilman askellusta, sekä tehokas lihaskunto-osuus eri välineitä hyödyntäen. Yksi ohjelma yhdessä huippuohjaajien kanssa, tervetuloa mukaan!


Aikuisten paritanssi - Alkeet

Tanssitunneille voi osallistua yksin tai parin kanssa.
Voit oppia tanssimaan minkä ikäisenä tahansa! Tanssitunneilla opettelemme vakio- ja latinalaistansseja: Valssi, Tango, Quickstep, Samba, Cha-cha, Rumba, Jive.

Ryhmässä harjoittelemme Tanssi Tähtien Kanssa -ohjelman kyseisen viikon tansseja samaan aikaan kuin tähtioppilaat televisiossa!

Ryhmässä kehität kehonhallintaasi, koordinaatiokykyäsi & rytmitajuasi. Tanssiminen on myös tapa ilmaista itseäsi.


Pilates

Pilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta. Pilatesharjoittelussa hyödynnetään kuutta periaatetta; keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunti koostuu pääosin pre-pilatesliikkeistä sopien näin vasta-alkajillekin.


Piukat Pakarat

Tämä tehokas treeni saa sinut haastamaan erityisesti jalkojen sekä pakaroiden lihaksistoa kehonpainoa, vastuskuminauhoja sekä levypainoja hyödyntäen.


Roller

Kehonhuoltotunti, jossa apuvälineenä käytetään mm. Foamrolleria sekä Fascia-palloja. Kiireisen ja stressaavan arjen keskellä tämä tunti on täydellinen vaihtoehto sinulle, joka kaipaat huoltavaa harjoittelua sekä keholle, että mielelle. Sopii loistavasti myös palauttavaksi harjoitukseksi kuormittavien treenien rinnalle!


Soololattarit (alkeis, ja jatko)

Oletko aina halunnut osata tanssia sambaa, salsaa, rumbaa, cha cha:ta tai kenties Argentiinalaista tangoa? Eikö olisikin ihanaa työpäivän jälkeen heittäytyä kuumien lattarirytmien vietäväksi? Tällä tunnilla tanssitaan hiki virraten, ilman paria, sykkeet nousten, pilke silmäkulmassa. Unohdetaan arkihuolet ja hulinat kun käännetään volat kaakkoon tanssitunnilla!


Spinni, IisiSpinni

Hanhivaaran sisäpyöräilytunneista löydät jokaisen makuun jotakin! Näillä tunneilla kehität jalkojen lihaksiston lisäksi erityisesti hapenottokykyäsi. Samalla pääset nauttimaan hyvän musiikin ja kannustavan ohjaajan vetämistä treeneistä. Kaikilla tunneilla pystyt säätämään vastuksen juuri sinulle sopivaksi.


Strong Mama

Strong Mama -ryhmä on suunnattu raskaana oleville, hiljattain synnyttäneille ja pienten lasten äideille, jotka haluavat treenata hyvässä porukassa ammattilaisen ohjauksessa. Opit huomioimaan keskivartalon ja lantionpohjan liikkumisessa ja kehon kannatuksessa muuttuvan kehosi kanssa. Saat voimaa ja energiaa arkeen, vertaistukea ryhmäläisiltä ja ammattilaisen suunnittelemat turvalliset ja tehokkaat treenit.

Jokainen ryhmäläinen harjoittelee oman tasonsa ja tilanteensa mukaisesti, joten voit tulla mukaan vasta-alkajana tai aktiivisemmin liikkuvana. Monipuoliset treenit toteutuvat kehonpainolla, vastuskuminauhoilla ja halutessaan lisäpainoilla. Treenien lisäksi saat tietoa ja ohjausta mm. lantion pohjan harjoittelusta ja erkaumasta.

Treenit toteutuvat Treenaamossa, jossa on monipuoliset ja kattavat tilat tehokkaisiin treeneihin! Huomioithan, että voit ottaa vauvasi mukaan mikäli vauva pysyy ja viihtyy kantokopassa tai esim. leikkimatolla. Turvallisuuden varmistamiseksi jo liikkeelle lähteneet vauvat ja taaperot tulisi jättää hoitoon ryhmän ajaksi. Harjoittelusta saattaa aiheutua myös meteliä, joten äänille herkät vauvat on myös oman harkinnan mukaan hyvä jättää hoitoon.

Ryhmän ohjaajana toimii äitiysfysioterapeutti ja sertifioitu äitiysliikuntavalmentaja Kiia Huuhka. Mikäli epäröit olisiko tämä ryhmä sinulle sopiva, laita rohkeasti sähköpostia, niin mietitään tilannettasi yhdessä.

Tälle tunnille myynnissä oma 10-kortti, jonka voimassaoloaika poikkeuksellisesi 6kk. Hinta 89€. Tunnille pääsee myös kaikilla muilla ryhmäliikuntaan oikeuttavilla korteilla, sekä kertamaksulla 12€.


Toiminnalliset tunnit

Toiminnallisen harjoittelun tunnit, joissa alkulämmittelyn jälkeen tehdään yksinkertaisia ja tehokkaita toiminnallisia liikkeitä koko vartalon lihaksistoa sekä aerobista kuntoa kehittäen.

Treenin kuormittavuutta pystyy jokainen muokkaamaan omaan tasoonsa sopivaksi esim. painoja/vastusta/toistoja säätämällä. Harjoitteet voidaan tehdä aikaa vasten eri pisteitä kiertämällä tai esim. erilaisia liikepareja yhdistelemällä.​​​​​​


YogaYin

on hidas, lempeä, passiivinen ja toisille jopa meditatiivinen tunti, jossa asanoissa viivytään useita minuutteja. Helpot asanat keskittyvät usein alaselän ja lantion alueelle, missä sijaitsee paljon sidekudosta, joka vaikuttaa koko kehon toimintaan. Yin Joogassa hengityksen ja pitkäkestoisten venytysten pyrkimyksenä on vaikuttaa kehon syvimpiin osiin, jänteisiin sekä lihaksiin, ja monet asanoista tehdään joko istuen tai makuulla. Yin Jooga on helppo tapa tutustua joogan maailmaan ja se sopii kaikille oman kehonsa ja mielensä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Torstain YogaYinin lopussa äänimaljarentoutus.

Yoga

on YOGAYINIÄ dynaamisempi ja aktiivisempi harjoitus, jossa asanat seuraavat toisiaan hengityksen avustamina. YogaPower vahvistaa ja tasapainottaa kehon lihaksia sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Osallistuaksesi tunnille et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta, sillä asanat harjoitellaan vaiheittain ja perusteellisesti edeten helposta kohti haastavampia. Joka tunnilla voit siten turvallisesti tehdä omantasoisesi harjoituksen. Tunneista muodostuu kulloisenkin osallistujan näköinen ja -tasoinen yhteinen harjoitus, ja se päättyy aina loppurentoutukseen.


yhteistä tunneille:

  • molemmat pidetään ns. kevytlämmössä (tunnin ajan salin lämpötila on n. +27 astetta)
  • molemmat tunnit päättyvät loppurentoutukseen, johon on hyvä varata lämmintä päällepantavaa, esim. villasukat, pitkähihainen paita tms.
  • tunneilla käytetään apuvälineitä, jotka kaikki löytyvät salilta


Yin & Yang

Tunti on yhdistelmä dynaamisempia asanoita, sekä rauhallisia, avaavia yin - asanoita, joissa viivytään useita minuutteja. Tunnin loppupuolella rauhoitutaan yiniin ja harjoituksen päättää loppurentoutus.


Zumba

Tämän tanssitunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous, et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta osallistuaksesi. Zumba laittaa lanteesi keinumaan, hien virtaamaan sekä mielen täyteen hyvän olon energiaa, joten tule mukaan nauttimaan sydämesi kyllyydestä!


LESMILLS – VIRTUAL:

BODYBALANCE

BODYCOMBAT

BODYPUMP

CXWORX

GRIT Plyo, Cardio, Strength

SH`BAM

RPM-SPINNI