Tuntikuvaukset


Tuntikuvaukset Hanhivaaran liikuntakeskus 2021


BodyPump

LesMills-konseptitunti, jossa keskitytään harjoituttamaan monipuolisesti koko vartalon lihaksistoa. Tunnin kuormittavuuden jokainen pystyy säätämään itsellensä sopivaksi vastusta ja painoja säätämällä.


BodyStep

LesMills-konseptitunti, jolla tehdään mm. askellussarjoja musiikin tahtiin step-lautaa hyödyntäen.

Tämä treeni kehittää monipuolisesti kuntoa ja koordinaatiokykyä, sekä voimaa erityisesti alaraajojen lihaksistossa. Hikitakuu on taattua tällä tunnilla!


Core / Piukat Pakarat

Täydellinen treeni sinulle, joka haluat saada keskivartalon sekä pakarat timanttiseen kuntoon! Tunti koostuu puoliksi keskivartaloa kuormittavista harjoitteista sekä puolet pakara – sekä jalkojen lihaksistoa kuormittavista liikkeistä. Alkuun pääset myös tekemään lämmittelyä yksinkertaisen musiikin tahtiin tehtävän askellussarjan muodossa.


CorePilates- keskivartalo ja kehonhuoltotunti

CorePilates-tunti yhdistää monipuolisesti selkä-, kylki- ja vatsalihasten harjoittamisen sekä liikkuvuusharjoitteet hengitystä apuna käyttäen. Harjoittelu vahvistaa ja parantaa kehonhallintaa, kiinteyttää ja venyttää lihaksia sekä kehittää tasapainoa ja ryhtiä. CorePilates- tunnilla on rauhallinen mutta tiivis tempo, jolloin jokainen voi tehdä harjoitteet oman kuntonsa mukaisesti.

Tunti alkaa kehoa avaavilla ja herättelevillä liikkeillä ja jatkuu erityisesti syviä keskivartalon lihaksia vahvistavilla harjoitteilla. Päätämme tunnin toiminnalliseen venyttelyyn ja rentouttavaan hetkeen. CorePilates-tunti sopii sekä vasta-alkajalle että aktiiviliikkujalle, koska se toimii myös palauttavana ja kehoa rauhoittavana treeninä.


Core 30min

Tämä Core-tunti sopii loistavasti yhdistettäväksi klo 17.15 alkavan Spinni-tunnin kanssa, mutta voit hyvin osallistua tähän 30min pituiseen keskivartaloa kehittävään tuntiin sellaisenaankin.

Tunnilla pääset kehonpainolla sekä eri välineitä mm. pallo, kuminauha ja levypaino hyödyntäen vahvistamaan keskivartalon pinnallisia sekä syviä lihaksia. Core-tunnin avulla pystyt parantamaan keskivartalon voimaa, kehonhallintaa sekä ryhtiä.


FasciaMethod

FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä kehonhuoltomenetelmä, jossa yhdistyvät myofaskiaalinen liikkuvuusharjoittelu, dynaaminen täsmävenyttely kireille lihaksille, liikehallintaharjoittelu ja faskiakäsittely pallolla. Tällä tunnilla pääset huoltamaan kehoasi, lisäämään liikkuvuutta sekä parantamaan suorituskykyäsi. Tunti sopii jokaiselle kuntouttavan näkökulman ansiosta.


Kahvakuula

Toiminnallisella, kokonaisvaltaisesti kehon lihaksistoa kuormittavalla Kahvakuula-tunnilla kehität niin voimaa, kestävyyttä, kehonhallintaa kuin koordinaatiotakin. Tunnilla on käytössä kisakuulat ja tekniikat opetellaan perusteellisesti. Kuulan painon voi jokainen valita itselleen sopivaksi ja näin ollen jokainen pystyy tunnin kuormittavuutta säätelemään itselle sopivaksi.


KuntosaliCircuit

Kuntosalilla tehtäviä monipuolisia ja yksinkertaisen tehokkaita liikkeitä, jotka tuovat harjoitteluusi uusia ulottuvuuksia! Treeni tehdään aikaa vasten kiertäen eri laitteita/välineitä hyödyntäen.


Kurvit Kuntoon

Tämä tunti on täydellinen sinulle, joka haluat hyviä ja tehokkaita liikkeitä perusjumpan muodossa. Kurvit kuntoon -tunti koostuu askelluksia musiikin tahtiin sisältävästä alkulämmittelystä, lihaskunnosta sekä loppuvenyttelyistä. Lihaskunto-osuuksien tehoa pystyt itse säätelemään vastuksia ja vauhtia säätämällä.


Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella.


Pilates

Pilates perustuu Joseph Pilateksen luomaan kehonhallintamenetelmään, jonka tavoitteena on kehittää voimaa ja liikkuvuutta. Pilatesharjoittelussa hyödynnetään kuutta periaatetta; keskittyminen, kehon keskustan käyttö, kontrolli, tarkkuus, liikkeen virtaus ja hallittu hengittäminen. Tunti koostuu pääosin pre-pilatesliikkeistä sopien näin vasta-alkajillekin.


Piukat Pakarat

Tämä 30-minuuttinen tehokas treeni saa sinut haastamaan erityisesti jalkojen sekä pakaroiden lihaksistoa kehonpainoa, vastuskuminauhoja sekä levypainoja hyödyntäen.


Roller

Kehonhuoltotunti, jossa apuvälineenä käytetään mm. Foamrolleria sekä Fascia-palloja. Kiireisen ja stressaavan arjen keskellä tämä tunti on täydellinen vaihtoehto sinulle, joka kaipaat huoltavaa harjoittelua sekä keholle, että mielelle. Sopii loistavasti myös palauttavaksi harjoitukseksi kuormittavien treenien rinnalle!


Spinni, IisiSpinni

Hanhivaaran sisäpyöräilytunneista löydät jokaisen makuun jotakin! Näillä tunneilla kehität jalkojen lihaksiston lisäksi erityisesti hapenottokykyäsi. Samalla pääset nauttimaan hyvän musiikin ja kannustavan ohjaajan vetämistä treeneistä. Kaikilla tunneilla pystyt säätämään vastuksen juuri sinulle sopivaksi.


Toiminnalliset tunnit

Toiminnallisen harjoittelun tunnit, joissa alkulämmittelyn jälkeen tehdään yksinkertaisia ja tehokkaita toiminnallisia liikkeitä koko vartalon lihaksistoa sekä aerobista kuntoa kehittäen.

Treenin kuormittavuutta pystyy jokainen muokkaamaan omaan tasoonsa sopivaksi esim. painoja/vastusta/toistoja säätämällä. Harjoitteet voidaan tehdä aikaa vasten eri pisteitä kiertämällä tai esim. erilaisia liikepareja yhdistelemällä.
​​​​​​​

TRX

Liikkuvuus, voima, keskivartalon hallinta, kestävyys, tasapaino.

Tässä on lista kaikista niistä ominaisuuksista, joita pystyt harjoittamaan TRX-tuntien avulla. Liikkeet tehdään monipuolisesti omaa kehonpainoa ja vartalon eri kulmia hyödyntäen. Pystyt näin ollen siis tekemään kaikki liikkeet omasta kuntotasostasi riippumatta. Tunnilla kaytetään myös muita toiminnallisen harjoittelun liikkeitä ns. välipisteinä.

Tule kokeilemaan tätä koko vartaloa monipuolisesti kuormittavaa tuntia ja kehityksesi on taattua!


YogaYin

on hidas, lempeä, passiivinen ja toisille jopa meditatiivinen tunti, jossa asanoissa viivytään useita minuutteja. Helpot asanat keskittyvät usein alaselän ja lantion alueelle, missä sijaitsee paljon sidekudosta, joka vaikuttaa koko kehon toimintaan. Yin Joogassa hengityksen ja pitkäkestoisten venytysten pyrkimyksenä on vaikuttaa kehon syvimpiin osiin, jänteisiin sekä lihaksiin, ja monet asanoista tehdään joko istuen tai makuulla. Yin Jooga on helppo tapa tutustua joogan maailmaan ja se sopii kaikille oman kehonsa ja mielensä hyvinvoinnista kiinnostuneille.

Yoga

on YOGAYINIÄ dynaamisempi ja aktiivisempi harjoitus, jossa asanat seuraavat toisiaan hengityksen avustamina. YogaPower vahvistaa ja tasapainottaa kehon lihaksia sekä hengitys- ja verenkiertoelimistöä. Osallistuaksesi tunnille et tarvitse aiempaa kokemusta joogasta, sillä asanat harjoitellaan vaiheittain ja perusteellisesti edeten helposta kohti haastavampia. Joka tunnilla voit siten turvallisesti tehdä omantasoisesi harjoituksen. Tunneista muodostuu kulloisenkin osallistujan näköinen ja -tasoinen yhteinen harjoitus, ja se päättyy aina loppurentoutukseen.


yhteistä tunneille:

  • kesto 75 min
  • molemmat pidetään ns. kevytlämmössä (tunnin ajan salin lämpötila on n. +27 astetta)
  • molemmat tunnit päättyvät loppurentoutukseen, johon on hyvä varata lämmintä päällepantavaa, esim. villasukat, pitkähihainen paita tms.
  • tunneilla käytetään apuvälineitä, jotka kaikki löytyvät salilta


Zumba

Tämän tanssitunnin kantavana ajatuksena on liikunnan ilo ja liikkeiden helppous, et tarvitse aikaisempaa tanssikokemusta osallistuaksesi. Zumba laittaa lanteesi keinumaan, hien virtaamaan sekä mielen täyteen hyvän olon energiaa, joten tule mukaan nauttimaan sydämesi kyllyydestä!


LESMILLS – VIRTUAL:

BODYBALANCE

BODYCOMBAT

BODYPUMP

CXWORX

GRIT Plyo, Cardio, Strength

SH`BAM

RPM-SPINNI